Chez Sandra

Retek tzaziki (glutén-, szója-, hozzáadott cukor-, tojás-, laktózmentes)

A grillezések, vagy akár a konyhában elkészített frissensültek remek kísérői lehetnek a nyers zöldségekből készülő joghurtos saláták. Az egyik legismertebb talán az uborkából készülő tzaziki. Érdemes azonban kipróbálni retekből is!

Ha igazán finom tzatzikit szeretnénk készíteni, akkor bátran használjunk hozzá natúr, zsíros görög joghurtot. Tegyük egy szűrőbe, és 2-3 óra alatt alaposan csepegtessük le!  Ha van időnk, akár egy éjszakára is hagyhatjuk (természetesen hűtőbe rakva!) lecsepegni.

Ha szempont, hogy laktózmentes legyen, a görög joghurtot kb 2/3 részben laktózmentes natúr joghurttal és 1/3 részben zsírosabb laktózmentes tejszínnel helyettesítsük.

Pár perc alatt összerakható, viszont érdemes előző este elkészíteni, hogy rendesen össze tudjanak érni az ízek. Ha nincs rá mód és „azonnal” kell, akkor is próbáljuk meg legalább 1-2 órával korábban elkészíteni.

A glutén-, szója-,  hozzáadott cukor-, tojás-, (laktózmentes joghurtból és tejszínből készítve a) laktózmentes diétákban is fogyasztható!

 

RETEKTZATZIKI_ALLO_ok

 

 

HOZZÁVALÓK

 

1 csomó retek
3-3,5 dl zsíros görög joghurt
1 tk fehér borecet
1 csipet só
½ tk fehér bors
2 ek koriander

 

ELKÉSZÍTÉS

 

Tegyük egy szűrőbe a joghurtot és hagyjuk, hogy kieressze a “felesleges” levét.

A retkeket tisztítsuk meg, és vékonyan reszeljük le. Sózzuk, borsozzuk, majd adjuk hozzá a görög joghurtot, és a borecetet. Alaposan keverjük össze, és tegyük félre 1-2 órára. Korianderrel megszórva kínáljuk!

 

RETEKTZATZIKI_FEKVO_ok

 

cs_fb

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!