Chez Sandra

5 melengető (glutén-, liszt-, tojásmentes) krémleves hűvös napokra – 1. rész

Az őszi, hűvösebb időben jól tud esni egy átmelegítő krémleves. Az elkészítésében nagy könnyebbség, hogy nem kell konzervekhez nyúlnunk, hanem mindig az épp szezonális zöldségekből elkészíthetőek. Remek választás lehet akár ebédre, – akár francia módra – vacsorára.

A következőkben 5 olyan krémleves következik, amely a  glutén-, liszt-, tojás-, fehér cukormentes diétákban fogyasztható!  

CURRYS KARFIOLKRÉMLEVES A SÜTŐBŐL (glutén-, liszt-, tojás-, hozzáadott cukormentes)

 

HOZZÁVALÓK
 

3 marék karfiolrózsa fél póréhagyma 2 ek olívaolaj 2,5 deci csirkealaplé 2 deci alacsony zsírtartalmú tejszín 1 csapott teáskanál curry só, frissen őrölt bors, friss kakukkfű fokhagyma creme fraiche vagy tejföl

TOVÁBB AZ ELKÉSZÍTÉSÉHEZ >>

 

DUPLA LENCSÉS: LENCSEKRÉMLEVES LENCSEFASÍRTTAL (glutén-, liszt-, tojás-, húsmentes, nincs hozzáadott cukor)

 

 

HOZZÁVALÓK

A LENCSEKRÉMLEVESHEZ: 560 gramm lencse 50 gramm halványító zeller 1 salottahagyma 3 közepes sárgarépa 1 fokhagymagerezd 150 gramm görög joghurt 1,25 liter zöldségalaplé 1 db babérlevél 1 csipet köménymag só, bors, frissen őrölt tarka bors, őrölt szerecsendió A LENCSEFASÍRTHOZ (8 db kisebb koronghoz) 240 gramm gramm lencse 1 salottahagyma 50 gramm quinoa liszt 1 marék petrezselyem só, frissen őrölt tarka bors, őrölt szerecsendió

 

TOVÁBB AZ ELKÉSZÍTÉSÉHEZ >>

 

MINDENMENTES ZELLER-GOMBA KRÉMLEVES – GOMBAKRÉMLEVES III (glutén-, liszt-, tojás-, fehér cukor-, hús-, tejmentes)

 

 

HOZZÁVALÓK
400 gramm csiperkegomba 1 salottahagyma 280 gramm szárzeller só, bors, őrölt szerecsendió 1,5 liter zöldségalaplé 

150 gramm görög joghurt v. növényi joghurt

TOVÁBB AZ ELKÉSZÍTÉSÉHEZ >>

 

MOZZARELLÁS PADLIZSÁNKRÉMLEVES – VELOUTÉ D’AUBERGINE ET MOZZARELLA (liszt-, glutén-, tojás-, hús-, hozzáadott cukormentes)

 

HOZZÁVALÓK

2 padlizsán 1 liter zöldségalaplé 1 salotta hagyma 1 fokhagymagerezd 1 mozzarella 1 kk köménymag só, bors 1/2 kk őrölt szerecsendió 2 ek olívaolaj

 

TOVÁBB AZ ELKÉSZÍTÉSÉHEZ >>

 

FETÁS-ROZMARINGOS ZÖLDBORSÓ KRÉMLEVES (glutén-, liszt-, tojás-, fehér cukor-, húsmentes)

 

HOZZÁVALÓK

400 gramm zöldborsó 1 salotta hagyma 2 ek olívaolaj 1 liter zöldségalaplé 6 friss rozmaringágacska 1 fokhagymagerezd 50 gramm feta sajt (elhagyható!) 1/2 kk őrölt szerecsendió só, frissen őrölt tarka bors

TOVÁBB AZ ELKÉSZÍTÉSÉHEZ >>

 

cs_fb

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!